TUTORÍA 1º ESO

NEW SCHOOL
ALL ABOUT ME

1st B - SELF-PORTRAITS 2012-2013 on PhotoPeach:

June 2013
Nahúm C.: http://photopeach.com/album/yheooo
Daniel G.: http://photopeach.com/album/vah887
Manuel del A.: http://photopeach.com/album/lgxc3v
Ana C.: http://photopeach.com/album/gvdwo0
Nicolás Z.: http://photopeach.com/album/g0om79
Ismael S.: http://photopeach.com/album/158thlb
Rafael M.: http://photopeach.com/album/10na36f
Lucía S.: http://photopeach.com/album/aoo1me
José María V.: http://photopeach.com/album/mg2hnx
Claudia L.: http://photopeach.com/album/9jmrbr
Pablo Bra: http://photopeach.com/album/12r1euw
Alejandro M.: http://photopeach.com/album/nxq2uy
Hugo C.: http://photopeach.com/album/vdalfq
Lucía G.: http://photopeach.com/album/yo5kn2
Almaz M.: http://photopeach.com/album/12p4of8
Juan V.: http://photopeach.com/album/1847qtq
Guillermo A.: http://photopeach.com/album/14mwnpr
Laura G.: http://photopeach.com/album/air9u5

March 2014
Sindy R.: http://photopeach.com/album/101ox5g
Lucía G.: http://photopeach.com/album/jpq0xh
Gessica: http://photopeach.com/album/ocgqje

FRIENDSHIP AND RELATIONSHIPS



Glogster anitbulling: http://www.glogster.com/rfa2009/acoso-newton/g-6juflbkvf33bp7m179uf5u6?s=nameglog


TATTLING OR REPORTING?
Another version.




International Day of People with Disability (IDPwD) is a United Nations sanctioned day that aims to promote an understanding of people with disability and encourage support for their dignity, rights and well-being.
IDPwD website: http://www.idpwd.com.au/
  • Step into the shoes of another. Using glasses to see... or... not to see. ONCE. A secret video. An exciting walk around the highschool.
  • We are different!



ELECTIONS FOR CLASS MONITOR
  • As class monitor, you have to help the teacher promote discipline and peace in the classroom. 
  • You will be given a school policy book so that you can help enforce the school rules.
  • You may be asked to help set up the classroom just as the teacher wants it, moving any chairs or tables as needed. Occasionally, we need to sweep the classroom and wipe the desks and chairs down with a rag or dust cloth. You will organise the tasks for your classmates.
  • You will represent your class in "las Juntas de Evaluación" with a list of things you have agreed in class.
  • Delegado de clase, qué funciones debe realizar. An article by Eroski Consumer.
It is true, all of you wanted to be the class monitor. I have to manage to have only 6 candidates.

2012/2013 candidates:


Campaign: Make a Voki. IT activity.
We have the winners!
Jorge will be "delegado", and Alejandro will be "subdelegado".
Congratulations!

2013/2014
Vote! on PhotoPeach

2014/2015 candidates
Campaign: Make a Voki. IT activity.


Campaign: Make a Gami. IT activity

Campaign: Make a PowtoonIT activity


CONSUMERISM



Click on the image and you will learn (and play many thigns) about advertisments:


HOW DO YOU STUDY? HOW SHOULD YOU STUDY?
  • Aprender a estudiar. By Raúl Martínez (2nd prize "materiales curriculares" MEC, 2006). Tiene consejos y actividades muy prácticos de técnicas de estudio: cómo tomar apuntes, elaboración esquemas y resúmenes, técnicas de lectura y memoria y muchas cosas más... Lo mejor es que entréis en ella y lo comprobéis por vosotros mismos. You can work online or you can download it here. IT activity.

1st "EVALUACIÓN"
If the results have not been what you expected:


MULTIPLE INTELLIGENCES



INTERNET - PROTECTING CHILDREN ONLINE

  • ControlaTIC. Campaña de prevención de la adicción a las nuevas tecnologías. Fundación Mapfre.


DRAWING FEELINGS
By Laura Tenorio. Editorial United p.c.
Book for children.
Los cuentos ya no son de los autores. Cuando los niños los leen, pasan a ser suyos. Este libro, lleno de valores y escrito en español e inglés, da la posibilidad de que expresen sus sentimientos en forma de dibujos. Traspasar la frontera de los idiomas es fácil con los sentimientos.





     
DRUGS OR YOU
Esta semana pasada, hemos recibimos la visita del autobús Drogas o TÚ aparcado en la entrada del centro durante toda la semana. El martes, en nuestra sesión de tutoría nos subimos al autobús y allí nos hablaron, los chicos preguntaron y recibieron información interactiva y visual, sobre todo (para estos chicos de 1º de ESO) sobre el alcohol, tabaco, café, Cocacola y las bebidas "energéticas" tipo Monster... (¡Uf! yo misma me he quedado asustada de lo que puede hacer una simple lata, con lo que nunca estarán en mi lista de la compra).

Aquí tenéis la web del programa: http://www.drogasotu.com/.
y
La guía de padres: http://www.drogasotu.com/nueva/wp-content/uploads/2013/05/GuiaPadres1.pdf

ALTAMIRA
Guía Didáctica para la peli

5 comments:

  1. teacher here is my voky ink of the class monitor:http://www.voki.com/pickup.php?scid=6944962&height=267&width=200

    ReplyDelete
  2. http://www.voki.com/pickup.php?scid=6926835&height=267&width=200

    ReplyDelete
  3. Hello teacher I make my first blog, is of comics and little books. The name of the blog is http://comicocomic.blogspot.com.es/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Great Miguel! Ask me whatever you can need.

      Delete
  4. Hola! Me llamo Victoria y soy estudiante del ultimo año del profesorado de ingles. En la materia de la practica docente, tenemos que armar proyectos usando CLIL, algo que me resulta bastante dificil de comprender su mecanica ya que es un sistema que recien esta empezando a implementarse en Argentina. Este blog me ha dado muchas buenas ideas y recursos para utilizar en mis clases! Te doy las gracias por tu muy buen trabajo. Y si tuvieras algun consejo para darme, te lo agradeceria infinitamente. Saludos!!

    ReplyDelete

Recuerda incluir SIEMPRE tu nombre, inicial de tu apellido y el curso (incluye la letra de tu grupo)